onsdag 25 maj 2011

Eftermiddagstur

Inte cykelbart överallt.

Kompledig efter lunch idag. Jag körde ett distanspass med "ständige" följeslagaren och vägfinnaren Anders som också kunde få loss lite ledig tid idag.
Vi fick några sköna timmar i solen på mestadels fina stigar. Lite blött på sina ställen, bl.a. lyckades jag sätta ner hela vänsterfoten i en gyttjepöl - skönt.
Benen kändes väl så där idag. Kroppen var lite seg och det var svårt att skrämma upp pulsen. Benen sved och viljan svek väl lite om jag skall vara ärlig. Men som sagt fint väder med sol och bara några få droppar regn. På väg hem lyckades jag bita i lite extra och uppför backen mot Haghed från Grycksbo så noterade jag dagens pulstopp - den backen satt fint efter dryga 3 timmar.
Dagen maxhastighet noterades till 67.2km/h  - nedför backen vid Källslätten. Klockan stannade på 3h:29m när jag var hemma igen.

Som ni vet så bor jag med skogen på knuten....En Valmet bredvid Golfen o bussen skulle nog impa på grannen.

Inga kommentarer: