måndag 23 maj 2011

Ny vecka

Grönskan bildar tunnel. Ja, den är suddig.....

Lite försenat inlägg om igår. Gubben hinner inte med sig nu...
Körde distans igår igen. Jag passade på att samla lite timmar i helgen då det inte blev så mycket cykel under veckan pga arbete. Jag hade samma trogna sällskap av Anders även igår. Jag hade pigga ben i lördags, lite mer slitna igår. Bra eller dåligt? Ett tecken på att jag tog i igår, eller ett tecken på hur otränad jag är....
Vi körde även igår lite gamla Långa Lugnet-stråk - startade med en sling över Lugnet och ut mot Sundborn. Där fortsatta vi på diverse stigar och skidspår mot Karslbyheden där korsades Svärdsjövägen ett par gånger. Via mera stig och lite grusväg kom vi så småningom ut i Hosjö. Turen gick sedan vidare in mot centrum via Rottnebyskogen och Sveden.
Vid Knoppen skildes våra vägar efter ca 3 timmar.
Jag hade fått för mig att jag skulle köra 4 timmar så jag forsatte 1 timme till bl.a. upp över Haghed och Jämtbodammen.  Där kom 4 hundar springande rakt emot mig vilt viftande på svansarna så det var ingen fara på taket, till skillnad från den lite arge Rottweiler vi mötte vid trakterna av Karlsbyheden. Då blev Anders och jag lite skärrade innan matte kom och som vanligt skämtade bort situationen och smet iväg innan vi han säga något.

Söndagen avslutades med att vi beskådade DANSA! i Faluns avslutning där Anna var med i 3 olika dansnummer. Fart o fläkt!!

Inga kommentarer: