fredag 13 maj 2011

Fredag 13:e


Jag är inte vidskeplig och har inte fäst så står vikt vid detta datum tidigare. Idag trodde jag att jag skulle klara mig riktigt bra - då jag blev erbjuden att överta en P-bilett när jag skulle parkera. "50 minuter kvar på den här, räcker det?" frågade mannen i bilen i P-rutan brevid min. "Ja, det räcker bra! Tack så mycket!" svarade jag. Lungt tänkte jag Fredag 13:e o detta händer - jag som aldrig vunnit på någon lott ens.

Nu blev dagen inte riktigt så bra som den började. Inga stora saker men ändå tillräckligt för att störa;
 glömde min vattenrygga (Camelback) hemma så jag hoppas verkligen det löser sig med langningen  på söndag, glömde min iordningjorda flaska med Vitargo jag skulle drika på väg ner till Skövde, när jag stannar på en Statoilmack för att tanka så tar den inte mitt Statoilskort utan jag får ta bankkortet  - utan rabatt, någon mil senare - stenskott i vindrutan  - på slät asfaltväg på sommaren. I-landsproblem allihopa - javisst, men ändå...!!

Nu har vi landat i en stuga på Billingens Stugby&Camping. Blir väl lite slötittande på TV o slösurf.

Inga kommentarer: