tisdag 3 maj 2011

Kors i taket

Gubben lever! Som ni märkt, eller inte, så har uppdateringarna legat nere ett bra tag. Ingen bra förklaring på det. Kanske är det bara mitt norrländska lynne av introvert självspäkande som dominerat ett tag.
Så, vad har hänt då? undrar ni. Ja det har varit mycket arbete senaste månaden med snitt på 55-60 timmar. Inte kul alls. Man är inte 25 längre. Det tar ju numera ett par dagar att återhämta sig från en natt med arbete. När man var yngre räckte det med ett par timmars sömn o frukost så var man på banan igen. Verkar som åldern tar ut sin rätt ;-)

Cykelsäsongen har startat och jag körde mitt första XC-lopp på 5-6 år i helgen! Riktigt kul, och jobbigt. Men bra träning för mig. Teknikträning och högintensiv träning är områden som sker bäst i grupp då man har någon inom synhåll att jaga. Kan tänka mig att det blir fler tillfällen till bra träning. Jag har inga mål i XC, ser det bara som bra träning där jag kan utveckla min teknik och ha kul. Vad gäller Långloppscupen så startar säsongen med Billingeracet om 2 veckor. Det är då det gäller. Hoppas kunna åka på samma nivå som i fjol.

Inga kommentarer: