torsdag 6 juni 2013

Högbobiken

Hade väl inte tänkt köra Högbobiken då den låg väl nära Lida Loop tidsmässigt - tyckte jag. Men när vädret skulle visa sig från sin bästa sida och cykling ändå stod på agendan för dagen så beslutade Martin och jag oss igår kväll för att ändå passa på att få bra träning och se nya vyer.

Vi åkte i väg in till stan imorse där vi plockade upp Jesper Hjortsberg, Lars Bleckur, Anders Clason, Peter Vingstedt och Lars-Åke Östlin. Nästan full buss blev vi.
Peter och Lars-Åke skulle stå för langning vilket de skötte med bravur.

Var lite seg i benen i starten och det tog ca 5 km innan kroppen vaknat till liv.
De 2 jag ville försöka köra jämnt med idag  - Stefan Snell och Mikael Leitner hade glidit iväg i en grupp strax framför. Inte för långt och klart inom synhåll. Men ändå de där 50-75 metrarna som är så slitiga att ta in. Inte vill man bränna för mycket krut redan i början på loppet heller. Med hjälp av Jörgen från Sundsvall så hämtade vi efter någon kilometer in gruppen. Tyvärr kroknade Jörgen efter ett tag och fick släppa. Stefan fick tyvärr stanna efter nästan halva loppet och pumpa ett läckande bakdäck så hans dag blev väl mindre lyckad.

Ut på andra varvet hade min grupp krympt till 4-5 stycken och alla verkade rätt jämna - både i kapacitet och trötthet. Mikael gjorde att par bra försök att skaka av sig gruppen men jag var med på noterna och kunde gå med. I mål som 13:e man sekunden efter Mikael vilket jag är mer än nöjd med.

Martin kom 3:a efter Fredrik Ericsson och Darvell så han var jättenöjd och fick ett bra kvitto inför helgen.

På väg hem stannade vi till i Sandviken och inmundigade lite käk. Satt som en smäck.

Nu återstår att se om gubbkroppen går att ladda om inför Lida Loop på söndag.

Inga kommentarer: