söndag 23 juni 2013

Mörksuggebanan

Ännu en ledig dag. Med tre lediga dagar blir ju helgerna så mycket trevligare. Borde införas som standard tycker jag. Cykel på schemat idag också. Dags för en genomåkning av Mörksuggejaktens bana. Martin och jag hämtade upp Anders innan vi styrde kosan mot Rättvik. Hämtade upp nyckel till duschfaciliteter innan vi parkerade vid Jarlstugan.

Vi blev ett stort gäng som begav oss iväg.
Pontus Johansson, Fabian Bender, Erik Dahlbom, Kajsa Snihs, Håkan Löfström, Viktor Junell, Christer Morell med kompisen Stefan, Anders Clason och hans kamrat Peter, Calle Friberg, Martin och jag.
Efterhand slittrades vi upp i några mindre grupper och jag har inte koll på hur alla körde men jag tror alla fick cykla så de blev nöjda och alla hittade i alla fall tillbaka till Jarlstugan.

I Nittjö stannade vi som åkt tillsammans och tog en snabbfika på Café Gökungen. Efter att vi kört klart Mörksuggebanan testade Calle, Martin och jag på några av de "Biking Dalarna"-slingor som märkts upp vid Jarlstugan. Det får bli ett återbesök för att utforska dem mera.

En fin dag i sadeln blev det med knappt något regn på näsan och vädret blev bara bättre och bättre.

Inga kommentarer: