lördag 22 juni 2013

Hornberget

Mitt i kartan  - det streckade spegelvända S-et -  ser ni intervallbacken

Ett stenkast från Österå ligger Hornberget. Det är knölen norr om den vackra byn Skuggarvet.
En gammal körväg som leder upp till Lostenen blev platsen för dagens pass. Martin ville visa "sin" intervallbacke och ville ha någon att jaga.

Inte för att jag på något sätt skulle vara snabbare än honom men genom att släppa iväg mig före och ge mig "lagom" lucka så skapar man bra förutsättning för intervaller även om man har olika kapacitet. Den som ligger före vill ju hålla undan så länge som möjligt och den som jagar vill ju komma ikapp (och helst förbi) så snabbt som möjligt.

Riktigt brant på sina ställen den där backen. Två vändor upp hann vi innan Martin punkade på väg ner. Han fick låna min cykel för att kunna köra någon intervall till medan jag tog hans cykel och promenerade ut till vägen där Anna hämtade med bil. För det skulle ju -  Midsommar till ära  - tränas på finhjulen :-) Inte så lätt att fixa punka på tuber.....
När Martin anslöt igen vid bilen så rullade jag hem på cykeln och de andra tog bilen.
Slutet gott allting gott...;-)

Inga kommentarer: