onsdag 31 juli 2013

Distansonsdag

4 timmar i solen och i gott sällskap på cykel. Kan det bli bättre egentligen?!

Stefan ville testa backen upp till Romme Alpins topp  - Solklinten. Så vi styrde kosan dit via Runnleden-Ornäs-Tylla-Romme-Halvarsgårdarna. O sedan upp på toppen. Inga rekordtider idag enligt Stefan som var en bit före mig upp. Får bli en annan gång. Fanns inget pang-pang i benen idag.

På väg ner kunde vi njuta av utsikten.

På vägen till Romme - vid Tylla - mötte vi en leende Emil Lindgren och när vi vände hemåt från Romme Alpin förstod vi också varför han flinade. Vilken medvind vi hade ;-). Fast det hade vi ju redan fått erfara fast tvärtom då. Och då är det ju inte lika kul.

På väg hem visade Stefan en fin parkliknande plats som heter Trefaldighetskälla på Eniro men hade ett annat namn vill jag minnas. Fint var det i alla fall. Mittemot Stora Tunas kyrka ligger platsen. Med egen kallkälla där vattnet "kokar" upp ur jorden på flera ställen.

Kallkällvatten - gott!

Tight! 660 mm styre - nästan. 700 NoNo.

Fikastopp vid Torsång - första stoppet där för sommaren för min del. En macka och ett par koppar kaffe satt fint efter 3 timmars cykling. Efter fikat "seglade" vi vidare i medvinden mot Falun.
Ännu en bra dag.


Tog en kopp kaffe till när jag kom hem - det var jag värd!

Inga kommentarer: