lördag 13 juli 2013

Inför Finnmarksturen

Lite tidigt tycker ni säkert. Visst är det så.

Men med vädret från sin bästa sida och ett stående erbjudande från Ludvika CSK's Peter Almlöf om gemensam tur runt Finnmarkturens bana så var beslutet enkelt.
Jag plockade upp Anders Clason och Mikael Leitner och vi var efter en knapp timmes bilfärd på plats i Ludvika.
Den årliga knivmässan pågår så det var livat på parkeringen vid Skuthamn idag.

Förutom tidigare nämnda var även Tomas Berg och Janne Persson från Ludvika CSK med på turen.

Här och där utefter banan ligger grushögar som körts ut för att underlätta för bangruppen att förbättra banan där det behövs. Framför allt inriktar man sig på att fylla ut "omöjliga" surhål. Banan var snustorr idag och håller vädret i sig fram till tävlingen finns det goda förutsättningar för nya banrekord.

Tur att det bara var träning för benen var väl inte alls med mig idag och det kändes mest segt.

Kanske satt veckans tidigare intervallpass fortfarande kvar i benen. Eller så var det gårdagens nattsudd som gjorde sitt. Barbro och jag var till Skog igår kväll och lyssnade på P-floyd.
Stå-övning i 4 timmar fram till på småtimmarna och 4 timmars sömn var väl inte optimalt.

Vi fick dryga 3 fina timmar i solen och vi från Falun avslutade det hela med bad och uppfräschning i Väsman. Svalkande och skönt! Men jag hade förväntat mig sandbotten ;-)

En gyropizza tillsammans med Peter på Pizzeria Torino fick toppa det hela. En toppendag helt enkelt.

Lite bilder från dagen;



Foto: Peter Almlöf

Dagens guide: Peter Almlöf

Inga kommentarer: