fredag 26 juli 2013

Semestertider

Ludwig Söderquist och Martin i ett av heaten i XCE.

Bloggskott! eller ryggskott. Välj själv! Precis lägligt inför semestern krampade min rygg ihop ordentligt i slutet av förra veckan. Timing deluxe! Utan uppenbar anledning.
Lyckades fixa en massagetid på eftermiddagen och det löste upp låsningarna i ryggen riktigt bra och vägen tillbaka kunde skönjas.

Voltarenpåverkad och kringstapplande har jag sedan upplevt ett MTB-SM i ett blåsigt och dammigt Södertälje. Fina race att beskåda och trevligt umgänge. Men ändå - med molande ryggvärk störs fokus och engagemanget blir inte på topp. Tyvärr.

Nu har det värsta smärtorna i ryggen gett med sig och rörelsemönstret börjar likna normalläge igen. Upp på sadeln igen i onsdags. Efter 6 dagar av ofrivillig vila.

Körde lite endurospår i Finnbo, med fågelhjärta och spindelben? Nja, inte så illa - faktiskt. Ensam är man ju alltid starkt ;-) Jag har ju ändå varit fullt frisk - förutom ryggskottet då. Så kanske har jag inte tappat allt för mycket av den goda formen jag hade - men kondition är trots allt färskvara så lite orolig är jag.

Igår var tanken att klämma av lite intervaller i Rottneby för att väcka kroppen lite inför helgen och också testa ryggen under ansträngning. Men växelbekymmer gjorde att jag gav upp de ambitionerna. Fick vända hem och grenslade Monarken istället. Den kan man lita på. Okomplicerad, enkel och ärlig. Ryggen funkade också - i alla fall sittande på den blåvita inomhus.

Inga kommentarer: